120 אלף תלמידים: כך פתחו את שנת הלימודים בירושלים

אליהו גרין No Comments on 120 אלף תלמידים: כך פתחו את שנת הלימודים בירושלים

כן ירבו: למעלה מ-120,000 תלמידים פתחו השבוע את שנת הלימודים במוסדות הלימוד החרדיים בירושלים | השקעה חסרת תקדים בבינוי, שיפוצים ופיתוח: למעלה ממאה מיליון שקלים הושקעו בשיפוצים לקראת פתיחת שנת הלימודים, בנוסף לעשרות מוסדות חדשים שבבינוי | וגם, הישג היסטורי לתושבי שכונות שערי חסד, רחביה ומרכז העיר: מבנה רחב ידיים יוקצה לטובת ת"ת "שערי חסד" | סיקור ותיעוד

צילום: ארנון בוסאני
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אגף החינוך החרדי בעיריית ירושלים, שהוא אגף החינוך הגדול ביותר בישראל עם 120 אלף תלמידים, פתח ביום ראשון האחרון את זמן אלול, בכ-300 מוסדות חינוך שבהם מעל 3,000 כיתות לימוד. לקראת פתיחת השנה, ראש העיר משה ליאון החליט לתקצב את מערכת החינוך החרדית בעיר, עם למעלה מ-100 מיליון שקלים שנותבו לשיפוצי קיץ, הצטיידות, ובינוי שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים.

לראשונה יוקצה מבנה לתלמוד תורה בלב מרכז העיר ירושלים. עד כה למדו תלמידי תלמוד תורה "שערי חסד" בניהולו של הרב חיים אורלוויק, במבנים ארעיים ובדירות שכורות, אך השנה יגיעו אל המנוחה ואל הנחלה עם כניסתם למבנה רחב ידיים ברחוב בצלאל בעיר.

על ההישג ההיסטורי עמלו לצד ליאון, גם יו"ר דגל התורה ח"כ הרב משה גפני שלקח את נושא התלמוד תורה כמו את שאר צורכי השכונות בעיר באופן אישי ובדאגה יום יומית, יחד עם יו"ר סיעת "דגל התורה" בירושלים מ"מ ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר, בהנחיית ראש ישיבת "יד אהרון" הגאון רבי יהושע אייכנשטיין שליט"א, שמנחה את דרכו של התלמוד תורה.

לאחר מאמצים רבים לאתר נכס בשכונה שיוכל לשמש את התלמוד תורה, הצליחו ראש העיר וממלא מקומו הרב ראוכברגר לאתר מבנה ששימש מוסד לימודים אחר שניאות להעתיק את מקומו עבור ילדי התלמוד תורה. ראש העיר עדכן את ראש הישיבה על ההישג ואמר לו כי ייעשו כל המאמצים להשלים במהרה את ההתאמות הנדרשות למבנה לשימוש התלמוד תורה, על מנת שהילדים יוכלו להיכנס כבר בתקופה הקרובה לתלמוד תורה.

במקביל, עשרות מבני חינוך נחנכו בתקופה האחרונה, כמה נוספים נחנכים בימים אלו ממש, כיתות גן ומוסדות לימוד לכל תלמידי מערכת החינוך החרדית בירושלים שנאלצו עד היום לנדוד ממבנה אחד למשנהו, בשל מחסור קשה של מבנים מותאמים למוסדות לימוד חרדיים. במהלך השנה האחרונה, ראש העיר ליאון עמל במלוא המרץ לפתור את העניין ולסיים את סאגת הנדודים של כל אותם תלמידים.

המאמצים הרבים והפעולות המורכבות שבוצעו למען אכלוס התלמידים במבנים ראויים למוסדות חינוך, יצאו לדרך ביוזמת ראש העיר ליאון ובפעילותם של מ"מ ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר, סגן ראש העיר ומחזיק תיק משאבי חינוך הרב ישראל קלרמן, סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך הרב אברהם בצלאל. הנציגים פעלו לקדם את בנייתם של אותם מוסדות כדי להעמיד אותם לרשותם של התלמידים מיד בתחילת הזמן.

את פתיחת שנת הלימודים החל ראש העיר בסיור במוסדות 'כאייל תערוג' של רבי אייל עמרמי בהר חומה שנכנסו לקמפוס מרווח ומהודר, המשיך לת"ת 'אבני שלמה' של הציבור הליטאי בשכונת גבעת שאול, וקיבל עדכון על בית הספר החדש שנחנך השבוע לחסידות סלונים במבנה שנשכר על חשבון העירייה. בנוסף, בהמשך השבוע יחנוך ראש העיר מבנה "בית יעקב" חדש ומפואר בשכונת מטרסדורף שיקרא על שם יו"ר החינוך העצמאי הבלתי נשכח הרב אברהם יוסף לייזרזון זצ"ל, ובשכונת נווה יעקב שם התחדשו מוסדות "בית יעקב" בבניין חדש ורחב ידיים לטובת התלמידות, כשלאחר מכן יחנוך אשכול גנים מפוארים שיוענקו על ידי העירייה לרשת 'עץ הדעת' בשכונת רמות בירושלים. 

פתיחת שנת הלימודים באגף לחינוך חרדי הוא המורכב ביותר בארץ. מינהל החינוך בעיריית ירושלים מחולק לשלושה אגפים, כאשר אגף החינוך החרדי, על 120 אלף תלמידיו בלע"ה, מונה הכי הרבה תלמידים בפער ניכר משני האגפים האחרים. כמו כן, על פי הנתונים הרשמיים, גם ברשויות המקומיות הגדולות בישראל, מספר התלמידים הכולל בכלל האגפים לא מגיע למספר העצום הזה בלע"ה. על המלאכה מנצח מנהל האגף, הרב שמואל גרינברג, הזוכה להערכה רבה בקרב מנהלי המוסדות וההורים על ההשקעה הכבירה בכל פרט שהביאה לפתיחת שנת הלימודים המוצלחת.

ראש העיר משה ליאון מסר כי "מדובר ביום חג עבורי. סיירתי בין מוסדות החינוך בעיר ירושלים והתרגשתי לראות את ילדי ירושלים המאושרים כשהם מתחילים את שנת הלימודים. הסיטואציה הזאת מעניקה לי תחושת סיפוק לאחר שנה של עמל ויזע במהלכה השקענו למעלה מ-100 מיליון שקלים לצד מאמצים אדירים לאיתור מבנים ולעבוד על האישורים הנדרשים לפתיחת מוסדות לימוד נוספים".

מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרב אליעזר ראוכברגר: "אנחנו עמלים ללא לאות על קידום בניית כיתות לימוד ומבני חינוך בירושלים, ומתן פתרונות לכל הצרכים הפיזיים של מוסדות החינוך החרדיים בירושלים. אני משקיע שעות אין ספור למען הנושא הזה, ותחילת שנת לימודים היא בהחלט רגע מרגש, כאשר רואים כיצד העמל נושא פרי והילדים והילדות נכנסים למבנים וכיתות חדשים ומשופצים. אין סיפוק והתרגשות גדולה מזו".

מחזיק תיק משאבי חינוך סגר"ע הרב ישראל קלרמן מסר: "התרגשות מיוחדת הייתה לי כאשר עשרות אלפי צעירי הצאן חזרו אל ספסל הלימודים, לאחר תקופה נופש ומנוחה. לא קלה הייתה המלאכה בשנה האחרונה, אך ב"ה שהצלחתי למלא את תפקדי, בשליחות מרנן ורבנן גדולי ישראל, ולקדם את הדבר החשוב ביותר במסורת היהודית – החינוך של הדור הבא".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך הרב אברהם בצלאל מסר: "לצד האבל הכבד בצאת הכהן גדול מרן חכם שלום כהן זצ"ל, זכינו לטללי נחמה לראות את המשך דרכו – רבבות תינוקות של בית רבן חוזרים אל ספרי החומש ופרקי המשניות ומממשים את חזונו של נשיא מועצת חכמי התורה".



0 תגובות